Tα Υποδείγματα του Πλήρους Ανταγωνισμού και Μονοπωλίου

  • Ισορροπία και αποδοτικότητα στις αγορές (αποτελεσματικότητα, τεχνολογική πρόοδος, ισότητα, ανταγωνιστικότητα).
  • Ταξινόμηση αγορών.
  • Το κόστος του μονοπωλίου για την κοινωνική ευημερία (δείκτης μονοπωλιακής δύναμης του Lerner, X-efficiency, οικονομίες κλίμακας).
  • Εναλλακτικοί σκοποί των επιχειρήσεων.
  • Λειτουργικός ανταγωνισμός (workable competition).
  • Μονοπωλιακός ανταγωνισμός.

Ορισμός των Αγορών και Βιομηχανική Συγκέντρωση

  • Σταυροειδής ελαστικότητα ζήτησης.
  • Ελαστικότητα προσφοράς.
  • Χαρακτηριστικά των προϊόντων και μέγεθος γεωγραφικής περιοχής.
  • Στατικοί και δυναμικοί δείκτες μέτρησης της βιομηχανικής συγκέντρωσης.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν το επίπεδο και τη διαχρονική μεταβολή της βιομηχανικής συγκέντρωσης.

Τεχνολογική Πρόοδος

  • Επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη (research and development) και αποτυχίες της αγοράς.
  • Άριστο επίπεδο τεχνολογικής προόδου.
  • Το υπόδειγμα τεχνολογικού ανταγωνισμού του Arrow.
  • Υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών και διάρθρωση της αγοράς.

Οικονομίες Κλίμακας και Διάρθρωση των Αγορών

  • Δομή, στρατηγικές και αποδοτικότητα αγορών
  • Πηγές οικονομιών κλίμακας (χρηματικές και πραγματικές οικονομίες κλίμακας).
  • Μέτρηση οικονομιών κλίμακας.

Εμπόδια Εισόδου και Αποκλεισμός Νέων Επιχειρήσεων

  • Διεκδικήσιμες αγορές και οριακή τιμολόγησης.
  • Παράγοντες διαμόρφωσης εμποδίων εισόδου.
  • Στρατηγικές επενδύσεων για αποκλεισμό νέων επιχειρήσεων.
  • Διακριτή τιμολόγηση.

 Διαφοροποίηση Προϊόντων και Διαφήμιση

  • Διαφήμιση, φύση του προϊόντος και επιχείρηση.
  • Παράγοντες έντασης των διαφημιστικών δαπανών.
  • Αποτελέσματα διαφήμισης (συγκέντρωση, εμπόδια εισόδου, κέρδη).
  • Άριστο επίπεδο διαφημιστικών εξόδων.

 Μεγέθυνση Επιχειρήσεων

  • Κάθετη ολοκλήρωση (ορισμός, κίνητρα, συνέπειες)
  • Οριζόντια διαφοροποίηση (ορισμός, κίνητρα, συνέπειες)
  • Εξωτερική μεγέθυνση (συγχωνεύσεις, εξαγορές).